Izstrādājot mājaslapas, bieži tiek pieļautas vairākas kļūdas, kas var negatīvi ietekmēt lietotāju pieredzi, drošību un veiktspēju. Šeit ir 15 biežāk pieļautās kļūdas mājaslapas izstrādes procesā:
Neoptimizēšana mobilajām ierīcēm var atbaidīt lielu daļu lietotāju, jo arvien vairāk cilvēku mājaslapas apmeklē izmantojot mobilās ierīces. Arī, ja mājaslapa ir responsīva, reizēm ir nepieciešams sadaļas pārstrukturēt, lai uzlabotu lietotāja pieredzi.
Lēni ielādējošas mājaslapas var zaudēt lietotājus un negatīvi ietekmēt SEO. Mājaslapas vai interneta veikala lēnu ielādes laiku ietekmē nepareizi izvēlēts hostinga serveris, neoptimizētas grafikas un neoptimizēts kods.
Sarežģīta vai neintuitīva navigācija var radīt lietotājiem grūtības atrast nepieciešamo informāciju. Jūs savu uzņēmumu un tā sniegtos pakalpojumus pārzināt lieliski, bet mājaslapas apmeklētājam tā ir jauna pieredze.
Nepievilcīgs vai vecmodīgs dizains var atbaidīt lietotājus un radīt neprofesionālu iespaidu par jūsu uzņēmumu. Mājaslapas dizainu laikam ejot ir jāatjauno, bet nevajadzētu aizrauties ar modes tendenču ieviešanu, jo tās ātri noveco.
Neaizsargāti ievades lauki var radīt drošības riskus, piemēram, SQL injekcijas. SQL injekcija ir datorsistēmu ielaušanās veids, kurā uzbrucējs ar klienta tiesībām mēģina piekļūt datubāzei, kas ir dotās tīmekļa lapas vai lietotnes pamatā.
Lielu, neoptimizētu attēlu izmantošana var palēnināt mājaslapas ielādes laiku. Šobrīd, mājaslapu grafiku formāts ir .webp. .webp ir attēlu faila formāts, ko izstrādāja Google. Tas tika ieviests, lai nodrošinātu labāku attēlu saspiešanas kvalitāti un mazāku failu izmēru, salīdzinot ar tradicionālajiem formātiem, piemēram, JPEG un PNG.
Pārmērīga pop-up logu un reklāmu izmantošana var kaitināt lietotājus. Jā, iznirstošie logi, jeb pop-up ir labs veids, kā piesaistīt lietotāju uzmanību, bet šāds reklāmas veids strādā mājaslapām kurām ir virs 10000 ikdienas apmeklētāju. Nelielām mājaslapām, ar mazāku apmeklētāju bāzi, pop-up reklāmas nodara tikai kaitējumu.
Novecojis saturs var radīt negatīvu iespaidu par uzņēmumu vai organizāciju. Ja esat izveidojis “bloga” sadaļu, vēlams to papildināt ar aktualitātēm, citādi, apmeklētāji var padomāt, ka uzņēmums nav aktīvs vai neuztraucas par savu digitālo tēlu. Tas var radīt šaubas par uzņēmuma uzticamību un kompetenci, kā arī mazināt lietotāju iesaisti un uzticību. Tādēļ ir svarīgi regulāri atjaunināt saturu, lai uzturētu svaigu un aktuālu informāciju, kas atspoguļo uzņēmuma dinamiskumu un profesionālismu.
Nepareiza SEO stratēģija var ierobežot mājaslapas redzamību meklētājprogrammās. Lai SEO veiksmīgi strādātu ir nepieciešams izveidot pareizu struktūru, optimizēt attēlus un tekstus.
Mājaslapas nepietiekama piekļūstamība var ierobežot cilvēkus ar īpašām vajadzībām izmantot mājaslapu. WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) ir vadlīnijas tīmekļa satura piekļūstamības nodrošināšanai, kas izstrādātas, lai padarītu interneta resursus pieejamus cilvēkiem ar dažādām spējām un invaliditāti. Šīs vadlīnijas tiek uzturētas un izstrādātas ar Pasaules tīmekļa konsorcija (W3C) Web Accessibility Initiative (WAI) palīdzību. WCAG mērķis ir nodrošināt, ka mājaslapas, lietotnes un digitālie resursi ir pieejami ikvienam, ieskaitot cilvēkus ar redzes, dzirdes, motoriskām un kognitīvām invaliditātēm.
Nepietiekama datu aizsardzība var radīt nopietnus drošības riskus. Pārbaudiet vai jums ir uzstādīts SSL sertifikāts. SSL sertifikāts nodrošina, ka visi dati, kas tiek pārsūtīti starp lietotāja pārlūkprogrammu un tīmekļa serveri, ir šifrēti. Tas nozīmē, ka jebkuriem trešajām personām, kas mēģina pārtvert šo informāciju, būs grūti nolasīt vai izmantot šos datus. Tas īpaši attiecas uz sensitīvu informāciju, piemēram, personīgajiem datiem, maksājumu informāciju, paroles utt.
Nepareiza vai nepilnīga analītikas ieviešana var ierobežot spēju analizēt lietotāju uzvedību un uzlabot mājaslapu. Populārākie analītikas un monitoringa servisi: Google Analytics un Statcounter.
Sarežģīta lietotāju autentifikācijas procedūra var atbaidīt lietotājus. Problēmas un riska faktori:
Bieži vien, mājaslapu izstrādātāji, lai taupītu laiku un resursus, tekstus sagatavo ar mākslīgā intelekta, piemēram, ChatGPT palīdzību. Šada tipa teksti, bez rediģēšanas vairāk nodara kaitējumu, nevis palīdz sniegt kvalitatīvus pakalpojumus.
Kvalitatīvas biznesa mājaslapas izveides pamatā ir pareizi atrasti optimizēti šabloni, statistikas dati un piemēri no attiecīgās nozares profesionāļiem. Lai izveidotu unikālu interneta vietni ir nepieciešams nolīgt augsta līmeņa profesionāļu komandu. Ja uzņēmuma resursi to neatļauj, ir jāvadās pēc labāko konkurentu piemēriem, nevis jācenšās pašiem radīt divriteni no jauna.