Izdomājot uzņēmuma nosaukumu, jāņem vērā vairāki svarīgi aspekti, kas palīdzēs radīt efektīvu un atmiņā paliekošu zīmolu:
Vienkāršība un īsums: Nosaukumam jābūt viegli izrunājamam un saprotamam. Vēlams izvairīties no sarežģītiem vārdiem vai gariem teikumiem.
Unikalitāte: Izvēlies nosaukumu, kas izceļas starp konkurentiem un nav viegli sajaucams ar citiem uzņēmumiem. Pārbaudi, vai domēns un sociālo tīklu lietotājvārdi ir pieejami.
Saistība ar darbību: Nosaukumam jāatspoguļo uzņēmuma darbības joma vai vērtības. Tas palīdzēs klientiem uzreiz saprast, ar ko uzņēmums nodarbojas.
Mērķa auditorija: Ņem vērā savu mērķa tirgu. Nosaukumam jābūt pievilcīgam un atbilstošam klientu grupai, kuru vēlies piesaistīt.
Pozitīvas asociācijas: Izvairies no vārdiem, kas varētu radīt negatīvas asociācijas vai pārpratumus. Nosaukumam jābūt iedvesmojošam un pozitīvam.
Juridiskie aspekti: Pārbaudi, vai izvēlētais nosaukums nav aizsargāts ar preču zīmi vai citiem juridiskiem ierobežojumiem. Tas palīdzēs izvairīties no nākotnes problēmām.
Starptautiskums: Ja plāno darboties arī ārpus vietējā tirgus, pārbaudi, vai nosaukums ir viegli izrunājams un saprotams dažādās valodās, kā arī vai tam nav negatīvu nozīmju citās kultūrās.
Izaugsmes iespējas: Izvēlies nosaukumu, kas varētu būt piemērots arī uzņēmuma paplašināšanai vai darbības paplašināšanai nākotnē. Izvairies no pārāk specifiskiem terminiem, kas varētu ierobežot uzņēmuma attīstību.
Personiskā piesaiste: Nosaukums var ietvert personisku nozīmi vai vēsturi, kas dod papildus vērtību un stāstu, ko dalīties ar klientiem.
Spēle ar vārdiem: Dažkārt interesanti un atmiņā paliekoši nosaukumi rodas, spēlējoties ar vārdiem, izmantojot aliterāciju, rīmes vai jaunvārdus.