Lai pareizi digitalizētu savu uzņēmumu ir jāievēro noteikti soļi. Protams, katram projekta vadītājam ir savi paņēmieni, bet, veidojot projektus, esam apkopojuši noteiktus procesus, lai veiksmīgi virzītu jūsu uzņēmumu digitālajā vidē.
Veiksmīgi izdomāts uzņēmuma nosaukums veicinās atpazīstamību un stiprinās zīmolu. Vairāk, par veiksmīga uzņēmuma nosaukuma izveidi, lasi: Kas jāņem vērā, lai izdomātu veiksmīgu uzņēmuma nosaukumu?
Pirms uzsākat reģistrācijas nepieciešams izveidot pagaidu e-pastu. Mēs iesakām izveidot Gmail e-pastu, piemēram uznemums.lv@gmail.com.
Bieži vien jaunuzņēmumi, jeb startupi sākumā izmanto savu personīgo telefona numuru, attīstoties uzņēmumam un pieaugot klientu bāzei, tas var kļūt par apgrūtinājumu lai to ātri nomainītu uz jauno. Latvijas operatori piedāvā, par nelielu samaksu, viegli iegaumējamus numurus, bet, ja šobrīd tas nav iespējams, iegādājaties kaut vai priekšapmaksas karti un pēc tam to pieslēdziet pie operatora kā pēcapmaksas numuru. Visur identisks nelefona numurs būs nepieciešams arī priekš NAP SEO, WhatsApp Business un FB Messanger.
Nepieciešams iegādāties uzņēmuma mājaslapai domēna vārdu. Vēlams nopirkt gan .lv, gan .com, kaut arī izmantosiet tikai vienu, lai izvairītos no nākotnes kiberuzbrukumiem un citām, konkurentu ļaunprātīgajām darbībām. .lv domēnu iesakām pirkt tikai un vienīgi pie oficiālā Latvijas izplatītāja nic.lv, neuzķerieties citu uz pakalpojumu (hostinga vai web izstrādes) sniedzēja āķa, ka domēns ir pie viņiem ir bez maksas. Lasi vairāk: Kā izvēlēties pareizu domēna vārdu?
Nepieciešams pasūtīt pie grafiskā dizainera uzņēmuma logo izstrādi. Vēlams, ja ir līdzekļi, pasūtīt zīmola grāmatu. Zīmola grāmatā ir iekļautas logotipa krāsas, logotipa pielietojumi, pielietojamie burtu fonti. Ir iespējams jau laicīgi vienoties par uzņēmuma vizītkaršu, baneru, plakātu vai bukletu izstrādi vienotā stilā. Zīmola grāmata arī palīdz mājaslapas dizainerim noteikt jūsu uzņēmuma krāsu paleti, vēstījumu un kopējo zīmola raksturu. Pie zīmola logotipa izstrādes pie dizainera, ja tas nav iekļauts pakalpojumā, varat paprasīt responsīvā logo variantus priekš soc. tīklu kontiem. Vairāk lasiet par Sociālo tīklu grafiku izmēri.
Ja neizvēlaties Shopify vai Wix pakalpojumu sniedzēju risinājumus, nepieciešams iegādāties hostinga servera vietu uz kura atradīsies mājaslapa. Viens no populārākajiem hostinga sniedzējiem Latvijā ir NANO. Pasūtot hostingu pie nano, reģistrācijas formā izvēlieties “Izmantot esošo domēna vārdu” un ievadīt domēna vārdu, kas ir iegādāts pie nic.lv vai arī pie esošā domēna vārdu pakalpojuma sniedzēja, ja ir iegādāts domēns ar “.com” paplašinājumu.
Kad hostings ir iegādāts, nepieciešams domēnam, kas atrodas nic.lv nomainīt NS ierakstus, lai domēnu savienotu ar hostingu. Ja izvēlējāties Nano hostingu – NS ieraksti ir: ns.nano.lv un ns2.nano.lv . Šos ierakstus nomaina nic.lv sistēmā
Kad domēns un hostings ir savienots, hostinga kompānijas profilā varat izveidot zīmola e-pastus info@jusudomens.lv, vards@jusudomens.lv, pakalpojums@jusudomens.lv. Tagad jūs varat izmantot sava domēna e-pastus hostinga piedāvātajā e-pasta serveri, varat viņus sasaistīt ar G-mail pakalpojumu (ikmēneša maksas pakalpojums, ap €6 mēnesī par 1 epastu) vai arī izmantot vietējo e-pastu servisu pakalpojumus. Labi ir atdalīt e-pastus no servera uz neatkarīgu e-pasta servisa pakalpojuma sniedzēju, jo servera maiņas gadījumā nevajadzēs visus e-pastus pārkopēt.
Šo darbību varat veikt arī pēc 4. soļa. Pirms mājaslapas vai interneta veikala izstrādes procesa, pašam uzņēmumam vai piesaistītajai mārketinga kompānijai ir jāizveido mājaslapas struktūra. Struktūrā neietilpst tikai sākuma, pakalpojumu un kontaktu sadaļa, tajā ietilpst rūpīgi un stratēģiski izplānotas sadaļas un apakšsadaļas kā: piezemēšanās lapas, par mums sadaļa, paldies lapas, lietošanas noteikumu sadaļa u.c., kas palīdzētu jūsu klientiem atrast nepieciešamo informāciju.
Mājaslapas struktūrā ir iekļauti pareizi izstrādāti bloki, kas informē par uzņēmumu, tā sniegtajiem pakalpojumiem, uzticības veicināšanā un stratēģiski vada klientus pa vietni, lai tie iegādātos produktu vai pakalpojumu.
Sazinieties ar SEO speciālistiem, SEO speciālisti konsultēs kāda struktūra vislabāk palīdzes jūsu vietnei labāk pozicionēties meklētājprogrammās.
Pēc struktūras izveides nepieciešams sagatavot katrai no sadaļām mārketinga un juridiskos tekstus, kas ir saprotami, strukturizēti un mudina mājaslapas apmeklētājiem izdarīt pirkumu. Ja vēlaties uzlabot mājaslapas SEO – nosūtiet tekstus SEO speciālistiem, lai tie veiktu papildus uzlabojumus. Teksti ir jāievieto mājaslapas struktūras sadaļās, ja nepieciešamas vairākas valodas, tās jāsagrupē optimālajā variantā Google sheets tabulās un jānosūta tulkiem.
Tikai tad, kad ir sagatavoti teksti jūs komunicējat ar dizaineri. Web dizainera konsultācijā izstāstiet par zīmolu, tā vērtībām un jūsu klientiem. Ja ir pieejama zīmola grāmata (Brandbook) – to iekļaujiet to konsultācijā kopā ar mājaslapas sagatavoto struktūru.
Nosūtīt mājaslapas izstrādātājiem dizainu, tekstus un informāciju par specifiskajiem programmēšanas darbiem.
Pieslēgt mājaslapai:
Vadoties pēc zīmola vadlīnijām izveidot soc iālo tīklu profilus, kas nepieciešami priekš SEO, reklāmas, mārketinga un organiskā apmeklējuma. Veidojot profilus cenšamies reģistrēties ar e-pastu un paroli, nevis atviegloto versiju, kā, piemēram, ar Gmail. Saglabājiet visas paroles atsevišķā dokumentā. Paroles veidojiet unikālas, lai katram kontam ir sava. Pēc kontu izveides, paprasiet, lai mājaslapas apkalpotāji saslēdz tos ar mājaslapu.
Izveidojiet kontu Google My Business, ievadiet visu nepieciešamo informāciju par jūsu uzņēmumu, pievienojiet bildes, kontaktinformāciju un jūsu sniegto pakalpojumu aprakstus. Arī šeit pieslēdziet visus sociālo tīklu kontus.
Regulāri papildiniet mājaslapas saturu, esiet aktīvi sociālajos tīklos, sekojiet līdzi mājaslapas minitoringam, lai uzlabotu mājaslapas lietotāju pieredzi.